سفارش تبلیغ
صبا ویژن

MyDownload


لینک دوستان

دانلود تم برلی کامپیوتر
دانلود تم برای کامپیوتر2
دانلود رایگان نرم افزا ر2009
هر عکسی که بخواهی پیدا می شه
هر عکسی که بخوای پیدا میشه
دانلود نرم افزار رایگان
هر نرم افزاری که بخوای پیدا میشه
دانلود رایگان نرم افزار 2
دانلود نرم افزار 3
دانلود رایگان نرم افزار 4
دانلود رایگان نرم افزار 5
مهدی
مهدی
مهدی
دانلود رایگان نرم افزار 2008
تینا سافت
تینا سافت
ساحل

لوگوی دوستان





تعداد بازدید

v امروز : 0 بازدید

v دیروز : 2 بازدید

v کل بازدیدها : 145497 بازدید

مطالب قبلی

87/1/19 :: 3:59 عصر

شرکت Apple وصله امنیتی جدید خود که 11 حفره نرم‌افزار چندرسانه‌ای QuickTime را از بین می‌برد، روانه بازار کرد.
از 11 حفره یاد شده، 9 حفره می‌توانند امکان ورود ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب را به کامپیوتر کاربران افزایش دهند که از این تعداد، هشت حفره قابلیت نصب روی هر دو سیستم‌عامل Mac OS X و نسخه‌های مختلف Windows را دارند و سه حفره بعدی مربوط به نرم‌افزارهایی است که تنها روی سیستم‌عامل Windows XP SP2 و Vista نصب می‌شوند.
این حفره‌ها پس از اجرای یک فایل‌ تصویری با نرم‌افزار QuickTime فعال می‌شوند و در برخی مواقع از طریق پست الکترونیکی، ویروس یاد شده به دست کاربران می‌رسد.
با توجه به محبوبیت فراوان نرم‌افزار QuickTime در سراسر دنیا، کارشناسان هشدار داده‌اند که این حفره‌ها می‌تواند خطرات فراوانی را به همراه داشته باشد.
شرکت Apple در سال 2007 توانست با وصله‌های امنیتی 34 حفره نرم‌افزار QuickTime را از بین ببرد. در سال 2006 نیز 28 حفره از این نرم‌افزار مرتفع شده بود. طی سال جاری این شرکت 16 حفره از این برنامه را از میان برداشته است.

تنظیم : مهدی


نوشته های دیگران ()

87/1/19 :: 3:56 عصر

به طور خلاصه ER Mapper نرم افزاری برای تحلیل عکسهای ماهواره ای - کاربرد در دور سنجی (Remote Sensing) می باشد.
لازمه ی استفاده از این نرم افزار این است که شما حتما چند عکس ماهواره ای گرانقیمت داشته باشید و همچنین موارد استفاده از این برنامه در زمینه GIS نیز بسیار گسترده است.

ER Mapper پیشرفته ترین نرم افزار پردازش تصویری برای تصاویر جغرافیایی می باشد، که در کامپیوترهای شخصی تحت سیستم عامل NT/95/98/ME/2000/XP قابل اجراست. سرعت این سیستم به علت استفاه از پیشرفته ترین و جدیدترین تکنولوژیهای روز، بسیار بالاست.
با استفاده از نرم افزار ER Mapper می توان داده های رستری را نمایش و بهبود داد و داده های برداری را نمایش و ویرایش کرد همچنین قابلیت اتصال به داده های جغرافیایی و سیستمهای اطلاعات زمینی سیستمهای مدیریتی و یا منابع دیگر را دارد.
آخرین نسخه ER Mapper 7.1 می باشد ودر این نسخه قابلیت های جدیدی به آن اضافه شده است. Wizard های جدیدی به آن اضافه شده است که کارایی سیستم را افزایش داده است.
پردازش تصویر ابزار مهمی جهت تهیه نقشه، آنالیز و مدلسازی از علوم زمینی مختلف می باشد. کاربردهای زیر تنها بخشی از کارهایی است که پردازش تصویر انجام می دهد:

1. نقشه های کاربردی زمین / پوشش زمین و تشخیص تغییرات
2. ردیابی و ارزیابی در کشاورزی
3. مدیریت منابع ساحلی و دریایی
4. انفجار معدنی
5. انفجار گاز و نفت
6. مدیریت منابع زمینی
7. طراحی و تشخیص تغییرات شهری
8. طراحی Telecommunication
9. اقیانوس شناسی
10. نقشه های زمین شناسی و توپوگرافی
11. تشخیص و نقشه یخهای دریا


بنابراین ER Mapper نیز می تواند این پردازش ها را انجام دهد.
به جای اینکه در هر مرحله از پردازش کل فایل ذخیره شود، ER Mapper فقط الگوریتم مورد نظر را ذخیره می کند.
مراحل پردازشی مختلف را در یک گام ترکیب می کند و نتایج را بطور مستقیم در صفحه نمایش بطور همزمان اجرا می کند. مجموعه گام های پردازشی مختلف که بر داده مورد نظر اعمال می شود به نام الگوریتم نامیده می شود.
با ذخیره هر یک از مراحل پردازشی به طور جداگانه، بر داده اصلی، سرعت بیشتر و یادگیری ساده تر و جذابتر می شود.

مراحل ورود تا خروجی نهایی یک داده را جهت انجام پردازش تصویر به شرح زیر هست:

* خواندن داده خروجی از نوار CD-Ranc و غیره و تبدیل جهت پردازش و استفاده در ER Mapper (داده برداری یا رستری) .
* نمایش داده تصویری در مانیتور یا ارزیابی کیفیت و یا اطلاعات آماری نمایشی مثل هیستوگرام و Cell values و غیره.
* بطور هندسی تصاویر ثبت شده را مرتب و تصحیح می کند و به سیستم مختصات ژئودتیکی تبدیل می کند (ترمیم یا ترمیم Ortho)
* دو یا چند تصویر با همپوشانی را ترکیب و یک نمایش واحد از کل منطقه را نشان می دهد.
* اتصال مستقیم داده رستری، برداری و جدولی در فایلها و محصولات خارجی و نمایش داده در تصاویر برداری برداری (بدون انتقال فایل)
* تنظیم صفحه نقشه، حاشیه نویسی، متنها، چندضلعیها، شرح ها، خطوط مقیاس، grid ها، لژاندرها و سایر عناصر نقشه
* ذخیره / انتقال داده پردازش شده به فرمتهای خروجی و پرینت تصاویر و نقشه ها در 200 وسیله سخت افزاری و هر پرینتر در سیستم عامل windows

قابلیتهای نرم افزار
ER Mapper ، wizard های مختلفی دارد که مراحل پردازش تصویر را ساده تر می کنند که نمونه های بصورت زیر می باشند:

Wizard موزائیک و نمایش تصویر
Wizard فشرده سازی تصویر
Wizard سیستم تصویر / اندازه cell
Gridding Wizard
Wizard الگوریتم سه بعدی
Wizar منحنی میزان
Landsat TM Wizard
Landsat TM Wizard منتشر شده تحت شبکه
Wizard تصاویر ژئوفیزیکی عادی
Wizard فوریه
Wizard تنظیم صفحه
Wizard کاربردهای دولتی محلی
خواندن فایلهای tab.*

می توان زبان نوشتاری batch را برای ER Mapper استفاده کرد و Wizard های خودمان را طراحی تا کارهایمان ساده تر شود. می توان دکمه و یا منو و جعبه ابزار را نیز اضافه کرد.

فضاهای کاری شامل موارد زیر است:
- ردیابی محیطی
- مدیریت و طراحی تسهیلات
- جنگلداری
- سرویسهای اطلاعاتی و مدیریت زمین
- انفجار معدن
- اقیانوس شناسی
- انفجار و تولید نفت و گاز
- مدیریت منابع آبی
- مدیریت فاضلاب

برد وسیعی از تصاویر رقومی توسط ماهواره ها و عکسهای اسکن شده هوایی فراهم شده است. همچنین حجم وسیعی از داده های جغرافیایی در حال رشد از قبیل جاده، شبکه های زهکشی، موقعیت چاههای حفر شده و سرت جریان آب وجود دارد. بدلیل رقومی بودن همه این داده ها نیاز به نرم افزاری جهت دیدن آن هستیم. ER Mapper یک نرم افزار جامع، از نظر تکنیکی عالی و محصولی ساده برای استفاده جهت نمایش، بهبود و جمع آوری همه نوع اطلاعات رقومی می باشد.

پردازش همزمان
ER Mapper از جهت قابلیت کار با داده خام، اعمال فوری پردازش و بهبود نقاط در جهان تصویری منحصربفرد می باشد. کار با داده خام موجب می شود تا صحت اولیه داده حفظ شود و احتیاج به فضای اضافی جهت ذخیره فایلهای میانی برداشته شود. پاسخ آنی پردازشها موجب می شود تا هرآنچه که را انجام میدهیم بتوانیم ببینیم.

مزایا در مقابل سایر نرم افزارهای سنجش از دور
سایر نرم افزارهای پردازش تصاویر از سال 1970 گسترش یافتند و به آخرین تکنولوژی یعنی پردازش متقابل و اجرای دینامیکی دسترسی نداشتند.
ما با مفهوم اساسی منحصربفردی یعنی "الگوریتم" شروع کرده ایم. این مفهوم اجازه پردازش روی داده تصویری را در جهتی که با دیگر رقبا متفاوت است را می دهد.

پردازش تصاویر
ER Mapper چندین مزیت به نسبت سایر نرم افزارهای پردازش تصاویر دارد. آنها شامل موارد زیر است:
• ذخیره(هزاران مگابایت ذخیره را می تواند انجام دهد)، نمونه ای از آن بدین صورت است:
یک سین کامل Landsat 300مگابایت حجم دارد. اگر از آن نسبت بعاند را بسازیم با 7 باند اصلی 1.3 گیگا بایت می شود. چراکه هر داده بصورت float با چهار برابر ظرفیت یعنی 172 مگابایت ذخیره می شود و چون دارای 8 باند هستیم (7 باند اصلی + 1 باند نسبت) حجم نهایی 1.3 گیگابایت می شود.
در ER Mapper داده اصلی بصورت خام 300مگابایت و در حدود 30 کیلوبایت مشخصات پردازش می باشد؛ یعنی در حدود 1 گیگابایت صرفه جویی کرده ایم.

• سرعت
با توجه به اینکه غالب دیسکهای SCSI در حدود 5 مگابایت برثانیه را ذخیره می کنند و 4 دقیقه برای ذخیره 1.3گیگابایت فایل، در حالت بهینه مان لازم است اگر از این گلوگاه عبور نماییم زمان زیادی را ذخیره کرده ایم.

• پردازش الگو
الگوریتم، به نام الگوی پردازش نامیده می شود و بر داده های مشابه بکار برده می شود.

• تعیین کیفیت نتایج
الگوریتم شامل همه پردازشهای انجام شده است و نیازی به این پرسش نیست که: "چگونه این تصویر بدست آمد؟"

• پردازشهای متقابل "چه اتفاقی می افتد اگر"
پردازشها مستقیماٌ روی صفحه مانیتور نمایش می شوند و بدون اینکه نیاز به ذخیره خروجی را داشته باشیم.

• موزائیک متقابل
موزائیک بدون احتیاج به نمونه برداری مجدد(resampling) و ترکیب چندین فایل بصورت همزمان انجام می شود. بنابراین در زمان و فضای ذخیره زیادی، صرفه جویی می کند.

• ترکیب متقابل داده
داده هایی از قبیل spot pan و Landsat TM بدون احتیاج به فایلهای خروجی می توانند با یکدیگر ترکیب شوند.

• عوارض خاصی وجود دارند که ER Mapper را از سایر سیستمهای پردازش تصویر جدا می کنند:
o پشتیبانی بیش از 100 فرمت ورودی و خروجی
o پشتیبانی بیش از 100 فرمت hardcopy
o همه hardcopy ها postهای رندر شده هستند. این بدان معنی است که نه تنها ابزارهایی که در مورد post ها صحبت کرده اند بلکه همه ابزارها، خروجی با کیفیت post را می دهند.

• استخراج Traverse
• نمایش سه بعدی همزمان و پرواز در منطقه
• اتصال به داده برداری Arc/Info
علاوه بر اتصال به دادهArc/Info به DXF(AutoCAD)، داده جدولی Oracleو داده برداری Intergraph و GRASS نیز اتصال وجود دارد.

• فشرده سازی ECW(فرمت فشرده سازی بر مبنای تکنیک wavelet)
تصاویر را می توان به فرمتهای مختلفی ازجمله ECW ذخیره نمود. ECW، اندازه فایل را به مقدار بسیار زیادی فشرده می کند؛ بدون اینکه به کیفیت آن لطمه ای بخورد.

• Pluginهای کاربردی
Pluginهای مجانی بسیاری در GIS، office، CAD و اینترنت فراهم شده است که می توان الگوریتمها را مستقیماٌ از این محیطها و بدون ذخیره به فرمت دیگری باز نمود.

ER Mapper فروخته شد
شرکت پردازش تصویر ER Mapper توسط موسسه سوئدی Hexagon خریداری شد. این به این معنی است که شرکت معروف Leica صاحب سرور قوی تصویری ER Mapper می شود. این سرور (IWS) برای ارسال پایگاه داده های بسیار بزرگ به صورت آنلاین طراحی شده است و تقریبا از بالاترین فن آوری در این زمینه برخوردار است. که به Leica امکان تعامل با سازمانهای بزرگ در زمینه داده های مکانمند را می دهد.

دومین ویژگی ERMapper فرمت مخصوص تصویری آن با فشردگی بسیار بالاست. این فرمت ECW نام دارد. دیگر مزیت این شرکت حضور فعال آن در بازارهای آسیای جنوب شرقی و استرالیا است. خود شرکت Leica هم در آمریکای شمالی و اروپا بازار بسیار زیادی دارد. برای ERMapper هم از جهاتی این معامله مفید خواهد بود. اولین آنها دسترسی به منابع مالی مناسب برای انجام تحقیقاتی که این شرکت را در رقابت با سایر شرکتهای هم تراز موفق می کند است. Leica اعلام کرده است که فعالیتهای ERMapper همنان ادامنه پیدا خواهند نمود و تنها تولیدات جدیدی با استفاده از فن آوری دو شرکت فراهم خواهد آمد. البته هنوز قیمت رسمی این معامله اعلام نشده است ولی سال پیش ارزش سهام این شرکت 10 میلیون دلار اعلام شد. به این ترتیب روند ادغام شرکتهای بزرگ ادامه پیدا می کند و این روندی است که در سالهای اخیر شدت پذیرفته است. و این برای ما که هنوز مصرف کننده هستیم یعنی انحصار . محدود شدن و ...

استفاده از نرم افزار ER Mapper در جهت حفاظت از محیط زیست
محققان دانشگاه تکزاس توانستند با استفاده ازنرم افزار ER Mapper روشهای سنجش از دور را توسعه داده و از این نرم افزار برای مکانیابی زباله های لاستیکی که قبلابه طور غیر منظم دفع شده اند استفاده کنند. استفاده از این روش می تواند کاربرد زیادی برای شهرداری ها و سازمانهای محیط زیست در در تمام جهان داشته باشد.

به گزارش پایگاه ملی داده های علوم زمین پورفسورDavid Eaton از دست اندرکارن منابع طبیعی و محیط زیست گفت: که به اتفاق هم رشته ای خود در دانشگاه Austin در قسمت سنجش از دور دانشگاه تکزاس بر روی یک پروژه مکانیابی دفع زباله های لاستیکی با استفاده از طیف سنجی با تصاویر ماهواره ای کار می کنند. وی در ادامه گفت : ما با استفاده از تصاویر چند باند ماهواره ای مکان زباله های غیر منظم دفع شده را تشخیص داده و سپس با شناسایی مناطق مورد نظر می توانیم با صرف زمان کمتر آنها را از بین ببریم و یا دوباره بازیافت نماینم.

یک هدف دیگر این کار ارائه یک روش راحت و سریع است که همه سازمانهای درگیر با این مسائل بتوانند از آن استفاده کنند. گام بعدی آنها ایجاد یک روش ساده برای اموزش سریع و آسان کاربران آن می باشد و همچنین همه افراد بتوانند در یک تمرین 1-2 ساعته با این نرم افزار از عکسهای ماهواره های در این مورد استفاده کنند
استفاده از ER Mapper و داده های ماهواره ای این اجازه را خواهد داد که شهرها و استانها با این متد جدید از این زباله های خطرناک، که دوره بازگشت بسیار طولانی دارند در زمان کمتر کمک بگیرند.


نوشته های دیگران ()

87/1/19 :: 3:52 عصر

 

آخرین پیشرفتهای صنعت CD-ROM چیست ؟

CD-ROM ها هر روز و هر روز سریعتر می شوند اما سریعترین آنها ممکن است از دستگاههای قبلی کندتر و یک دستگاه اسما " کند هم ممکن است از دستگاههای به ظاهر سریع سریعتر عمل کند. چگونه ؟ چه کسی بررسی کرده است که یک دستگاه سی دی رام (CD-ROM) دقیقا" به همان سرعتی عمل می کند که روی بسته بندی آن نوشته شده است ؟ آیا واقعا" لازم است دستگاه سی دی رام خود را با یک نوع جدیدتر عوض کنید؟ شما به عنوان یک خریدار حق دارید در قبالی پولی که می دهید دستگاه بهتری به دست بیاورید.

برای داشتن پاسخ صحیح این سوالات باید قدری اطلاعات از طرز کار و دانش فنی دستگاههای سی دی رام داشته باشید.

CD-ROM مخفف انگلیسی کلمات دیسک فشرده - حافظه فقط خواندنی است دستگاه سی دی رام دیسکهایی را می خواند که فقط از روی آنها می توان خواند و روی آنها نمی توان نوشت. یک سی دی رام تقریبا به اندازه 700 دیسکت فلاپی اطلاعات را در خود جای می دهد در نتیجه وسیله بسیار مناسبی برای نرم افزارهای بازی، دائره المعارفها ، کتاب راهنمای تلفن و برنامه های چند رسانه ای است.اکنون در حالی که چند سالی بیشتر از آن زمان نمی گذرد، سرعت بازیابی داده ها توسط سی دی رام به 3600 کیلو بایت در ثانیه رسیده است - یعنی 24 برابر سریعتر که آن را به صورت 24x نمایش می دهند. سرعت انتقال داده ها توسط سی دی رام را با 24x,..,4x,2x نشان می دهند یعنی 2،4،...و24 برابر سرعت اولین دستگاههای سی دی رام.

سی دی رام ها  چگونه کار می کنند؟

درون دستگاه سی دی رام یک موتور وجود دارد که صفحه سی دی رام را می چرخاند. یک هد هم درون این دستگاه روی سطح سی دی رام حرکت می کند تا از بخشهای مختلف صفحه سی دی رام اطلاعات را بخواند . حرکت این هد روی صفحه سی دی رام مشابه حرکت سوزن گرامافونهای قدیمی روی صفحه گرامافون است با این تفاوت که هد در سی دی رام با صفحه به هیچ وجه برخورد نمی کند. گردش صفحه سی دی رام در دستگاه به دو نوع متفاوت صورت می گیرد. در یک روش سرعت خواندن  داده ها خیلی بالا نیست و در حد مشخصی ثابت می ماند. در روش دیگر می توان با سرعت فوق العاده بالایی داده ها را از دیسک خواند اما نه همیشه و نه برای همه داده ها.

روش فنی ساخت دستگاههای سی دی رام تا همین اواخر روشی معروف به سرعت ثابتی خطی یا CLV (Constant Linear  Velocity) بود. در روش CLV سرعت داده ها همیشه ثابت است چه سی دی رام از شیار درونی بخواند چه از شیار بیرونی زیرا سرعت چرخش صفحه تغییر می کند. وقتی دستگاه سی دی رام از مرکز صفحه دور می شود وبه شیارهای بیرونی نزدیک می شود، سرعت چرخش صفحه کند می گردد. بدین ترتیب با تند و کند کردن گردش صفحه سی دی رام اطلاعات در هر جای دیسک که باشد با سرعت ثابتی بازیابی می شود. سازنده سی دی رام هم به سادگی می تواند سرعت دستگاه را مشخص کرده و روی دسته بندی اعلام نماید. اشکال این روش در این است که تغییرات مداوم در گردش صفحه باعث تاخیر در خواندن می شود زیرا هد دستگاه برای خواند اطلاعات باید صبر کند تا گردش صفحه تغییر کردهو تند یا کند شود. این تاخیر مانعی در راه ساخت دستگاههای خیلی سریع است و اجازه نمی دهد سرعت بازیابی داده ها از مقدار معینی فراتر برود. نیاز به سرعت بیشتر در بازیابی داده ها باعث شد تا روش فنی دیـگری ابداع شود که به روش CAV (Constant  Angular Velocity)یا سرعت زاویه ای ثابت معروف است در روش CAV درست برعکس CLV عمل می شود . یعنی سرعت گردش صفحه ثابت است و سرعت خواندن داده هاست که تغییر می کند. در این روش هر چه هد از مرکز صفحه به سمت بیرون می رود ، سرعت بازیابی داده ها بیشتر می شود در نتیجه سرعت کار دستگاه کاملا بستگی دارد به این که داده ها چگونه و در کجای صفحه سی دی رام پراکنده شده باشند.

نکته : وقتی روی جعبه سی دی رام ذکر می شود که سخت افزار لازم یک پردازنده پنتیوم 100 مگاهرتز است یعنی این حداقل سخت افزار لازم برای بهترین کارایی دستگاه سی دی رام است. نکته اساسی این است که قبل از خرید یک دستگاه سی دی رام دقت کنید که آیا سخت افزار لازم آن را دارید یا خیـــر.

اولین مزیت داشتن سی دی رام نصب سریع نرم افزارها و برنامه های بزرگی همچون Microsoft  Office است .چون بازیابی داده ها از یک سی دی رام سریعتر انجام می شود. نصب یک نرم افزار بزرگ هم خیلی سریعتر انجام می شود . پس از نصب ، هر چند که بعضی از اطلاعات ممکن است روی دیسک سخت بنشیند اما همچنان حجم زیادی از اطلاعات می ماند که باید از روی سی دی رام خوانده شود. طبیعتا" هر چه دستگاه سی دی رام سریعتر باشد، اجرای برنامه سریعتر انجام خواهد شد. و همچنین در مورد بازیهای کامپیوتری داشتن یک دستگاه سی دی رام سریع از پرشها و مکثای ملال آور در حین بازی جلوگیری می کند.

سی دی های ضبط شدنی: جابجایی از دیسکت به سی دی رام در چند سال گذشته افزایش یافته است. امروزه بسیاری از سازندگان ، نرم افزارهای خود را بر روی سی دی رام عرضه می کنند زیرا این رسانه داده های بسیار زیادی را در خود جای می دهد حدود 600 مگابایت ، با گنجایش 44/1 مگابایتی است.  و سی دی رامها گنجایش بسیار زیادی دارند برای ذخیره و بازیابی داده به صورت یک انتخاب طبیعی درآمده اند. و آنها فقط خواندنی هستند و کاربران نمی توانند آنها را به صورت وسایل ذخیره گر به کار ببرند. و با معرفی فن آوری سی دی قابل ضبط (CD-Recordable)   یا سی دی  آر  (CD-R)  و امکان دادن به کاربران برای نوشتن داده ها برروی سی دی ها تغییر کرد. فن آوری یکبار نویسی چندبار خواندنی بدین معنی است که نمی توانید مانند دیسکتها فایلهای خود را پاک کنید و مجددا" بنویسید. افزودن براین نسخه های اولیه دیسکرانهای سی دی - آر گران قیمت هستند و نصب و عملیات آنها دشوار است .

دیکسرانهای CD-RW , CD-R با آن که برای تهیه نسخه پشیبان (Backup) ، آرشیو سازی ، و انتقال داده ها بسیار مناسب هستند به سرعت دیسک سخت نمی توانند داده ها را ضبط کنند و به سرعت دیسکرانهای سی دی رام جدید نیز نمی توانند داده ها را بخوانند.

آشنایی با ساختمان CD-ROM:

CD-ROM  علامت اختصاری Compact  Disk-Read  Only  Memory است. این عبارت را می توان به صورت دیسک فشرده - حافظه فقط خواندنی ترجمه کرد. و فشرده است چون گنجایش آن حدود 650 مگابایت اطلاعات روی دیسکی 72/4 اینچی است. آن را حافظه ای فقط خواندنی می نامند چون اطلاعات روی آن ضبط شده است. و دیگر نمی توان اطلاعات آن را مانند دیسکهای فلاپی پاک کرد و مجددا" اطلاعات جدید روی آن نوشت.

فایدهای CD-ROM چیست ؟

 با انکه دیسکهای سخت امروزی گنجایش بیشتری از سی دی ها دارند و مهمترین علت متداول شدن سی دی ها ظرفیت ذخیره داده های بسیار زیاد آنها ست و دائره المعارفها را می توان در یک سی دی جای داد. و دیسکرانهای CD-ROM همچنین می توانند سی دی های صوتی را اجرا کنند. و البته برای این که کامپیوتر بتواند صوت ضبط شده در سی دی ها را اجرا کند باید حاوی کارت صوتی و نرم افزار لازم باشند.

CD-ROM چیست ؟

دیسکهای فشرده صفحاتی از جنس پلاستیک به شعاع 12 سانتی متر هستند که لایه ای آلومینیومی روی آنها نشسته است ، لایه ای از جنس پلی کربنات آن را می پوشاند و قشر محافظ لاکی روی دیسک آن را از گردو خاک و خش محفاظت می کند. حفره ای دایره ای به قطر 15 میلی متر در وسط دیسک قرار داد. سی دیها مانند صفحه های گرامافون ، فقط یک شیار (TRACK) مارپیچی داده ای دارند. این شیار از مرکز دیسک به سمت بیرون خوانده می شود.

تهیه وتنظیم : مهدی  


نوشته های دیگران ()

87/1/19 :: 3:32 عصر

Shift+1=!

Shift+2=@                                             save    :ctrl+s 

//   //+3=#                                              print    :ctrl+p

//   //+4=$                                              undo typing   :ctrl+z

//   //+5=%                                             repeat typing  :ctrl+y

//   //+6=^                                              cut       :ctrl+x

//   //+7=&                                             copy     :ctrl+c

//   //+8=*                                              paste     :ctrl+v

//   //+9=(                                               select all :ctrl+a

//   //+0=)                                               find       :ctrl+f

//   //+-=_                                               replace  :ctrl+h

//   //+= =+                                             go to      :ctrl+g

//   //+\=|                                                 taskpane :ctrl+f1

//   //+q=ً                        hyperlink  :ctrl+k

//   //+w=ٌ                                                new        :alt+f3

//   //+e=ٍ                                                 reveal formatting :shift+f1

//   //+r=ریال                                           speling and gramer   :f7

//   //+t=،                                                pesearh       :alt+click

//   //+y=؛                                               track changes   :ctrl+shift+e

//   //+u=,                                                macros         :alt+F8

//   //+i=]                                                visual basice aditor :alt +F11

//   //+o=[                                               micro softs cript editor   :alt +shift+F11

//   //+p=\                                               word help :F!

//   //+[=}

//   //+]={

//   //+a=َ

//   //+s=ُ                                                                                          wordشما می توانید بااین جزوه اموزشی  برنامه

//   //+d=ِ

//   //+f=ّ                           را بهتر اموزش ببینید وحتی نکات ریز هم یاد بگیرید مانند این نکات که در کار با این برنامه

//   //+g=?                                                                                                  یا برنامه های دیگر از ان استفاده کنید 

//   //+h=آ                                                                                                                                                      

//   //+j=ـ

//   //+k=«

//   //+l=»

//   //+;=:

//   //+’="

//   //+z=ة

//   //+x=ی

//   //+c=ژ

//   //+v=ؤ

//   //+b=إ

//   //+n=أ

//   //+m=ء

//   //+,=<

//   //+.=>


نوشته های دیگران ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

درباره خودم

MyDownload
مهدی
در این وبلا گ اموزش گام به گام کامپیوتر تدریس می شود

لوگوى وبلاگ

MyDownload

پیوندهای روزانه

template designed by Rofouzeh